neděle 16. září 2012

Encyklopedie i pro nejmenší

Kdysi (už je to kdovíkdy) jsem si pořídil osm dílů encyklopedie Diderot a byl jsem na to náležitě pyšný.  Byla to velká sláva, když za tenkrát nemalou sumu dorazil balík nejprve s prvními čtyřmi díly a o pár týdnů později i se čtyřmi zbývajícími díly. Připadal jsem si jako intelektuál. :) Často jsem v nich listoval, pročítal je a hledal v nich informace. Nástupem internetu a hlavně jeho zavedením domů se potřeba nahlížet do osmy bichlí s hnědými deskami začala rapidně snižovat. Sem tam mi ještě stálo za to se podívat k získání rychlé informace bez nutnosti zapínat počítač, ale i tato potřeba s rozvojem technologií a zjednodušení přístupu k internetu postupně opadávala. Až se encyklopedie Diderot stala zcela zbytečnou a jen se na ní usazoval prach.

Až po narození čtvrťáčka získala Všeobecná encyklopedie Diderot opět na důležitosti. Ano i kojeneček může potřebovat encyklopedii. Konkrétně jsme pro něj vybrali díly 5-8 (od M po Z). Někteří knihomilové mi možná budou použití těchto čtyř dílů zazlívat, ale pro našeho čtvrťáčka, kterému se nedoporučuje spát na zcela vodorovné podložce, vykonávají službu důležitější než vykonávaly v roce 1999, v roce svého zrodu, pro nás…


1 komentář:

  1. Tuto encyklopedii jsem kdysi taky hojně využívala, tu samou edici. Zůstala u rodičů, kteří ji ještě semo-tamo využívají.
    Na podkládání nábytku máme s Czechbartem jiné adepty (Ruská konverzace, Anglický jazyk pro filology nebo Slovník cizích slov).
    Tak ať slouží!

    OdpovědětVymazat